lifehealthstrategy.nl

Voeding, training, energie en psychologie in één totaalplan, specifiek gemaakt voor u

Life sciences zijn er voor ons allemaal

We willen allemaal zo gezond mogelijk oud worden. Dus oud worden, maar nog steeds plezier hebben in het leven en kunnen genieten. Dat is natuurlijk een mooi streven, maar je hebt het helaas niet voor het zeggen. Om meer te weten te komen over veroudering zijn er verschillende life sciences. Life sciences klinkt nogal futuristisch, maar het is niet anders dan onderzoeken naar het leven. En naar de kwaliteit van leven. Life sciences zijn er op verschillende gebieden, bijvoorbeeld op het gebied van chemie en van voedsel. Dankzij life sciences weten we al veel meer dan vroeger over wat echt gezond is en wat niet.

Life sciences kunnen je helpen

Ben je (ernstig) chronisch ziek? Dan wil je natuurlijk niets liever dan gewoon kunnen functioneren. Hiervoor moeten medicijnen ontwikkeld worden die jouw ziekte meer dragelijk maken. Life sciences legt zich toe op het ontwikkelen van dat soort medicatie. Ook levensreddende medicatie wordt nog steeds (verder) ontwikkeld. Zo is de levensverwachting van iemand met een ernstige ziekte de afgelopen jaren flink toegenomen. En niet alleen de levensverwachting is toegenomen, ook de kwaliteit van leven is toegenomen. Want je hebt niets aan een langere levensverwachting als je doodziek wordt van de bijwerkingen van de medicatie. De farmacie doet dus nog steeds belangrijk onderzoek.

Life sciences zijn er voor de hele wereld!

We zijn met steeds meer mensen op onze mooie planeet. En dat begint zich flink te wreken. De bronnen raken uitgeput en de landbouwgronden ook. Toch moeten we er voor blijven zorgen dat iedereen te eten en te drinken heeft. Geen gemakkelijke taak! Life sciences verdiept zich in het aanboren van nieuwe bronnen op het gebied van landbouw. Door nieuwe rassen te ontwikkelen met hogere opbrengsten kunnen we met minder (goede) landbouwgrond toe om toch meer rendement uit de grond te halen.

Ben jij op zoek naar een baan in de life sciences?

Dan ben je bij QTCrecruitment aan het juiste adres. Wetenschappers zijn maar dun gezaaid, zeker op het gebied van life sciences. Terwijl dit momenteel de meest belangrijke tak van wetenschap is. Je kunt rustig zelf bovenstaande site eens doorlezen om te kijken of dit bureau iets voor jou is. Zij kunnen je helpen om interessante projecten te gaan doen en misschien zelfs zelf een onderzoeksproject op te starten. Onderzoeken blijft namelijk altijd belangrijk. Dankzij onderzoeken kan er geïnnoveerd worden. En innovatie heeft de toekomst. Niet alleen lokaal maar ook zeker mondiaal.
Life sciences

Na de zwangerschap afvallen met deze 5 tips

Tijdens de zwangerschap komt een vrouw gemiddeld 10 kilo aan. Niet zo gek als je bedenkt wat het kindje weegt en het vruchtwater en de placenta. Daarnaast houd je natuurlijk ook extra vocht vast en extra lichaamsvet, wat voornamelijk op je buik achterblijft. Dan wil je natuurlijk buikvet na zwangerschap wegtrainen. Met deze 5 tips ga je al een heel eind komen.

1.Begin niet met een crashdieet.

6 weken na de bevalling mag je langzaam weer je sportactiviteiten gaan oppakken. De meeste vrouwen die dan in de spiegel kijken willen zo snel mogelijk van hun buikvet af zijn. Willen met een streng dieet zo snel mogelijk van het overtollige buikvet af. Maar bij een crashdieet krijgt je lichaam te weinig energie en voeding, dit werkt dan dus averechts.

2.Ga niet minder eten

Minder eten heeft ook geen zin, je moet alleen je eetpatroon aanpassen. Wanneer je minder koolhydraten gaat eten, dan werkt dat veel effectiever. Bepaalde koolhydraten die je in wit brood, pasta, rijst en aardappelen vindt zorgen er voor dat je minder snel verzadigd raakt, je meer trek krijgt, vet sneller op slaat en je minder snel lichaamsvet verbrandt.

3.Eet meer eiwitten

Wil je afvallen na de zwangerschap, start dan met een eiwitrijk voedingspatroon. Eiwitten vertragen namelijk de aanmaak van het hongerhormoon dat ook wel ghreline wordt genoemd, hierdoor zit je dus langer vol. Uit onderzoek is ook gebleken dat je 100 calorieën extra verbruikt als je 30% van je dagelijkse hoeveelheid calorieën uit eiwitten haalt.

4.Stop met eten 3 uur voor je gaat slapen

Wanneer je slecht slaapt verhoogt dit het cortisol percentage, wat beter bekend staat als het stresshormoon. Wanneer je cortisol percentage te hoog is, heb je meer kans op overtollig buikvet. Door 3 uur voordat je gaat slapen te stoppen met eten, hierdoor slaap je dieper, hierdoor heeft dit dus een positieve invloed op je hormonen, gewicht en energielevel.

 

5.Meer eten van goede voedingsmiddelen

Als je al gewend bent om grote hoeveelheden te eten, maar niet van gezonde voedingsmiddelen. Dan moet je je eetpatroon omgooien, ga voedingsmiddelen eten welke minder koolhydraten bevatten. Zoals: tomaat, komkommer, paprika, radijs, broocolli, andijvie en artisjokharten.

Het eiwitdieet: afvallen zonder te sporten!

Een eiwit is een dieet op basis van, inderdaad, eiwitten. Tijdens dit dieet eet je meer eiwitten en minder koolhydraten. Eiwitten zijn natuurlijk niet alleen te vinden in eieren, maar ook in onder andere vlees, vis, boontjes, zuivel, et cetera. Een andere benaming voor eiwitten is proteïne, dus dit dieet staat ook wel bekend onder de naam proteïne dieet.

 

Voordelen van een eiwitdieet

Ten eerste zorgt een verantwoord 3 fasen eiwitten dieet ervoor dat je een stuk minder calorieën binnenkrijgt. Teveel calorieën is de boosdoener van overgewicht. Zodra je dit dus aanpakt, ben je al goed op weg. Ondanks dat je minder calorieën binnenkrijgt, krijg je natuurlijk wel gewoon alle benodigde voedingsstoffen binnen. Ten tweede voorkomt voedsel met veel eiwitten een hongergevoel. Een hongergevoel krijg je al snel met een teveel aan koolhydraten, omdat deze snel in het bloed wordt opgenomen. Daarentegen breken proteïne een stuk langzamer af, dus voel je je langer vol. Je hebt dus minder snel zin om tussendoor even te snacken. Met een eiwitdieet val je snel af zonder te sporten. Doordat je minder calorieën binnenkrijgt val je sneller af. Daarnaast verbrand je meer energie, ook al sport je niet. Je behoudt ook je spiermassa en verbrandt daardoor alleen vet.

 

Vegetariërs

Een nadeel van een eiwitdieet is het feit dat dit dieet helaas niet geschikt is voor vegetariërs. Er bevinden zich veel eiwitten in dierlijk voedsel, dus als vegetariër is het een stuk lastiger om je aan dit dieet te houden. Er bestaan natuurlijk alternatieven voor de eiwitten in vlees, maar dierlijke producten bevatten een stuk meer eiwitten en hebben ook een hogere kwaliteit. Voor veganisten is het nog een stuk lastiger, omdat er ook veel eiwitten in eieren en zuivel zitten.

Tip: Afvallen met dieet shakes is een fluitje van een cent met Be-slank.

 

Fabels

Tijdens het volgen van dit dieet wordt er soms aangeraden om een aantal maaltijden te vervangen voor een shake of een reep. Vaak wordt er gezegd dat de repen bijvoorbeeld heel prijzig zijn. Dit komt doordat het vergeleken wordt met een reep zoals een Mars. Men vergeet vaak dat een reep eigenlijk vergeleken moet worden met een complete maaltijd, omdat het een maaltijdvervanger is. Als je alles uit gaat rekenen kan het zelfs zo zijn dat je goedkoper uit bent met een eiwitdieet. Er gaat ook een gerucht dat een eiwitdieet kan leiden tot nierfalen of nierschade. Artsen hebben mensen met slecht functionerende nieren aangeraden om minder eiwit binnen te krijgen, maar er is echter een groot verschil tussen mensen met slecht functionerende nieren en gezonde nieren. Heb je geen nierziekte? Dan kan je gerust beginnen met een eiwitdieet.

Eenvoudig en snel een DNA test thuis afnemen

In veel families bestaat vaak onduidelijkheid over de verschillende relaties. Als kind bent u mogelijk in bescherming genomen en loopt u nu op latere leeftijd tegen vragen aan. Ik vertel graag meer over mijn ervaring met het afnemen van een DNA test.

Het nut van het afnemen van een DNA test

Natuurlijk is de situatie per persoon verschillend, maar ik wilde graag zeker weten wie mijn vader was. Als u het gevoel heeft dat iemand in uw familie niet eerlijk is, kan deze vraag al snel naar boven schieten. Nu was mijn uitslag zoals ik deze verwachtte en had ik verder geen problemen. Toch kunnen uitslagen vaak een emotionele lading met zich meebrengen. Denk dus goed na over het nut van een DNA test. Deze kan namelijk een zo goed als zeker antwoord geven op de vraag.

De betrouwbaarheid van een DNA test

Als u een DNA test afneemt is de betrouwbaarheid erg hoog. Door verschillende chromosomen te vergelijken kan vaak het resultaat met meer dan 99% zekerheid worden aangenomen als de waarheid. U kunt er dus vanuit gaan dat het resultaat van de DNA-test ook het antwoord is op uw vragen. Ook kunt u een DNA test afnemen die rechtsgeldig is. Deze test wordt dan door een derde persoon uitgevoerd. U kunt deze resultaten nu gebruiken in bijvoorbeeld een rechtszaak, echtscheiding of immigratieprocedure. Dit kan belangrijk uitsluitsel geven in verschillende kwesties.

De verschillende soorten DNA-testen

Uiteraard zijn er veel verschillende vragen op het gebied van DNA testen. Gelukkig zijn er ook veel verschillende DNA testen beschikbaar om uw vragen te beantwoorden. Of u nu wilt weten wie de moeder of de vader is, of andere familiebanden vaststellen, voor elke vraag is er wel een antwoord beschikbaar. Er zijn zelfs prenatale vaderschapstesten beschikbaar, waarbij al tijdens de zwangerschap kan worden vastgesteld wie de vader is. Ook kunt u de afkomst van uw voorouders laten onderzoeken tot wel 1000 jaar terug in de tijd.

Het afnemen van een DNA test

Het afnemen van een DNA test is erg eenvoudig. U heeft al snel resultaat. U kunt een DNA test helemaal zelf thuis uitvoeren door wat wangslijmvlies af te nemen. Dit is voor het laboratorium al genoeg om de uitslag te kunnen bepalen. Uw wangslijmvlies stuurt u in een envelop terug. De dagen daarna zijn nog even spannend, maar binnen enkele dagen krijgt u al resultaat. Misschien kunt u dan eindelijk een hoofdstuk in uw leven afsluiten.

Wat is het beste dieet?

Veel mensen passen vooral hun eten aan en hopen zo met het beste dieet hun ideale lichaam te bereiken. Dit zijn vaak ook de mensen die kilo’s willen kwijtraken, in plaats van hun totale gezondheid verbeteren – maar daarover later meer. Wat is het beste dieet? We nemen er een paar onder de loep.

1. Het paleo-dieet

Heel hip is het paleo-dieet, ofwel paleolitisch dieet. Hiermee gaan we terug in de tijd en eten we wat we vroeger aten. En niet zomaar ‘vroeger’. We gaan even 10.000 jaar terug. Back to basics en terug naar de natuur.

Waarom is dit het beste dieet?

10.000 Jaar geleden zat er nog geen eten in een pakje, dus alles is puur natuur. Dit maakt dat je veel minder toegevoegde stoffen, zoals geraffineerde suikers binnenkrijgt. Mensen die allergisch zijn voor bepaalde stoffen, kunnne baat hebben bij deze manier van leven – want dat is het in feite.

Waarom moet je dit niet doen?

Er is nogal wat veranderd in de afgelopen 10.000 jaar, zo ook ons lichaam en onze omstandigheden. Bepaalde behoeften aan voedingsstoffen zijn daardoor ook veranderd. Zo kun je teveel van het een binnenkrijgen, maar te weinig van een ander.

2. Het koolhydraatarme dieet

Sommige mensen denken dat het slim is om bepaalde koolhydraten de rug toe te keren. Vooral de slechte koolhydraten die in veel gefabriceerde voeding zit, wordt vermeden.

Waarom is dit het beste dieet?

Je kunt makkelijker slechte koolhydraten vervangen dan je hele levensstijl naar ‘paleo’ aanpassen. Bovendien wordt het gemis aan koolhydraten door je lichaam gecompenseerd door vet te verbranden. Je vetpercentage daalt dus.

Waarom moet je dit niet doen?

Als je dit echt helemaal doorvoert, ga je bepaalde voedingsstoffen missen. Dit kan op den duur schadelijk zijn voor je organen.

3. Het Cambridge-dieet

Nog een laatste: het Cambridge-dieet. Hierbij vervang je alles wat je eet door allerlei shakes, soepen en repen. Het doel is om je calorie-inname te verlagen. Zo moeten de kilo’s eraf vliegen.

Waarom is dit het beste dieet?

Het is vooral eenvoudig te volgen, want je hoeft alleen maar datgene te eten/drinken wat je toegestuurd krijgt. Dat scheelt een hoop (extra) werk in de keuken. Bovendien val je snel af, wat fijn is bij flink overgewicht.

Waarom moet je dit niet doen?

Leuk is anders, want je lichaam zal niet blij zijn met de enorm lage calorie-inname. Wil je er ook nog bij sporten, dan heb je helemaal een uitdaging te pakken. Daarnaast is het duur om alle shakes en dergelijke te moeten kopen.

Is er een perfect dieet?

Het zal je niet verbazen dat ‘hét beste dieet’ niet bestaat. In principe is de enige manier een aanpassing (of telkens kleine aanpassingen) maken aan je levensstijl en zo gezonder eten en meer bewegen. De grootste uitdaging is namelijk het volhouden, en dat lukt vaak niet als je het roer rigoureus omgooit. Begin daarom met gezond eten en meer bewegen, en bouw zo langzaam een gezonde levensstijl op.

De voordelen van Zumba

Zumba kent veel voordelen. Zumba is een holistische oefening en draagt bij om een betere houding te krijgen en meer flexibiliteit te ontwikkelen. Je wordt er energieker en sterker door. De oefeningen kennen veel voordelen. We noemen een aantal.

Meer uithoudingsvermogen

Wanneer je langdurig jouw lichaam beweegt, zoals bij Zumba, dan zal dit jouw uithoudingsvermogen in kort tijd vergroten. Binnen enkele weken zul je merken dat jouw uithoudingsvermogen flink is verbeterd. Zumba bestaat uit voortdurend herhalende bewegingen. Hiermee krijg je veel en veel meer uithoudingsvermogen.

Meer flexibiliteit

Doordat je te maken krijgt met een combinatie van bewegingen uit verschillende dansstijlen, ontwikkel je meer flexibiliteit. Je doet bijvoorbeeld samba, salsa tot merengue en mambo. Deze combinaties zorgen ervoor dat diverse spiergroepen tegelijkertijd aan het werk worden gezet.

Meer zelfvertrouwen

Zumba zorgt er tegelijkertijd voor dat jouw zelfvertrouwen in sociale situaties wordt vergroot. Dit komt vooral omdat jouw coördinatie en jouw dansbewegingen aanzienlijk verbeteren. Hoe langer je doorgaat met de trainingen, hoe meer plezier je in de oefeningen zult hebben. Je zorgt met elkaar, met alle andere deelnemers, voor meer zelfvertrouwen. Je voelt je zelfverzekerder en vertrouwt steeds meer op je eigen lichaam. Doordat het zelfvertrouwen groeit zul je gemakkelijk om kunnen gaan met mensen om je heen.

Betere coördinatie

Wanneer je ouder wordt, dan verlies je ook meer coördinatie over je lichaam. Zumba is een uitstekend middel om jouw balans en coördinatie te verbeteren.

Jouw persoonlijke vaardigheden

Het fijne van Zumba is dat je de oefeningen kunt afstemmen en aanpassen op jouw persoonlijke vaardigheden en de doelen die je graag wilt bereiken. Ondanks dat je in een groep traint – en het lijkt alsof het lastig is om jouw individuele vaardigheden te benadrukken – is het mogelijk om aan de instructeur te vragen of hij of zij het tempo voor je aanpast. Thuis kun je bovendien – bijvoorbeeld met een video – de lessen nog eens doornemen en gemakkelijk concentreren op wat voor jou belangrijk is. Het is als laatste goed om dit te weten: ondanks de vele voordelen van Zumba is het belangrijk om goed in de gaten te houden dat lichaamsbeweging niet alleen voor het gewenste resultaat zorgt. Het is van belang dat dit gepaard gaat met een gezonde levensstijl, goede voeding en voldoende rust.

Ray-Ban zonnebrillen nog steeds in?

Ray-Ban zonnebrillen zijn al lange tijd in de mode en zullen niet gauw van het straatbeeld verdwijnen. Dat is het leuke van mode: dat sommige items tijdelijk zijn en anderen tijdloos. Ray-Ban zonnebrillen zijn daar een goed voorbeeld van. Omdat de brillen van dit merk zo een nostalgisch en retro uiterlijk hebben, maar tegelijkertijd bij zo veel verschillende outfits passen, zijn Ray-Ban zonnebrillen absoluut tijdloos. Daarom is het ook altijd wel een goed idee om een nieuwe zonnebril aan te schaffen van dit merk. In dit blog meer over Ray-Ban!

Ray-Ban zonnebrillen: altijd cool

Tom Cruise, Jude Law en zelfs Slash (je weet wel, met die haren voor z’n ogen van Guns ’n Roses) worden maar al te vaak gespot met Ray-Ban zonnebrillen. Tom Cruise natuurlijk in de populaire film Top Gun, waar de piloten allemaal Aviator brillen dragen van Ray-Ban. Deze film uit de jaren 80 heeft overigens een behoorlijk aandeel bijgedragen aan de populariteit van het merk. De Aviator was daarmee een van de eerste ‘hit brillen’ van het merk. Daarmee is Ray-Ban ook vele malen groter geworden. Na de Aviator kwam de Wayfarer, een ander vaak gespot montuur van het merk. De Wayfarer was dé bril van de jaren 50 en als je hier niet mee liep, tja dan deed je eigenlijk niet echt mee. En zelfs vandaag de dag is de Wayfarer nog altijd een goede keus. Daarom zijn Ray-Ban zonnebrillen altijd cool.

80 jaren in de mode

Het merk Ray-Ban is in principe al in 1920 begonnen. Ten minste, in dat jaartal vindt het haar roots. De ontwikkeling die tot de oorsprong van het merk heeft geleid was eigenlijk behoorlijk interessant. Dit was namelijk het feit dat vliegtuigen steeds hoger konden vliegen. Dat leidde tot onverwachte problemen, zoals hoofdpijn en misselijkheid door de felle zon. Daar zijn Ray-Ban zonnebrillen initieel voor uitgevonden: het populaire Aviator model vindt zijn eerste uitvoering vanuit de noodzaak voor piloten. Daar mogen we vandaag de dag nog wel een beetje dankbaar voor zijn!

Je eigen Ray-Ban zonnebril

Wil je zelf een zonnebril van dit altijd-gave merk? Dan heb je geluk. Want in tegenstelling tot de meeste populaire merken zonnebrillen, zijn Ray-Ban zonnebrillen over het algemeen helemaal niet zo duur. Tegelijkertijd is de kwaliteit hoog en kun je met een Ray-Ban zonnebril veel combineren met veel verschillende outfits. Een goede verkoper van Ray-Bans is Brandfield, een webshop met sieraden en dergelijke. Dus neem snel een kijkje!

Alleen op vakantie: de wereld aan je voeten

Zit je eraan te denken om dit jaar alleen op vakantie te gaan? Alleen op vakantie gaan wordt steeds vaker gedaan en wij snappen wel waarom! Het is een makkelijke manier om nieuwe vrienden te maken en mensen tegen te komen. Zeker wanneer je mee gaat op een van de vele single reizen. Alleen op vakantie gaan is misschien wat onwennig als je het nog nooit hebt gedaan. Of je hebt het al gedaan, maar weet niet wat je volgende bestemming moet zijn. In beide gevallen: geen paniek. In deze blog lees je wat meer over waarom alleen op vakantie juist een prima vakantiekeuze is en hoe je er alles uithaalt.

Zonder gezeur buiten de deur

Het is natuurlijk heerlijk om met familie of vrienden op vakantie te gaan. Herinneringen delen, gezellig met z’n allen uiteten. Samen uit samen thuis. Waarom zou je dan eigenlijk alleen op vakantie gaan? Bijvoorbeeld om het feit dat je veel nieuwe mensen leert kennen. Dat is al een avontuur op zichzelf. Alleen op vakantie is eigenlijk de ultieme vrijheid: geen werk, geen verplichtingen en geen bekenden. Alleen jij en alles ligt voor je open. Echte vrijheid, zonder gezeur buiten de deur. Met de single reizen die je online vindt ontmoet je geheid nieuwe mensen, wat dubbel zo leuk is omdat je ook nog eens de meest fantastische bestemmingen bezoekt.

Alleen op vakantie geeft vrijheid

Stel je voor dat je op vakantie bent met familie. Neefjes en nichtjes die ook jouw aandacht opeisen, elke avond met zijn allen eten of activiteiten ondernemen met zijn allen. Terwijl jij eigenlijk naar dat ene museum of die gave ruïne wil gaan die in de buurt ligt. En hoe vaak kom je nu op de locatie waar je nu bent? Alleen op vakantie zijn geeft je de vrijheid om niets te hoeven missen. Neem bijvoorbeeld de singles reis naar Vietnam van 16 dagen, waarbij je vele kanten van Vietnam ontdekt. Samen met een groep nieuwe vrienden het verre oosten ontdekken, hoe gaaf is dat?

Vrienden maken

Wanneer je alleen op vakantie bent maak je overigens niet alleen sneller contact met de locals, je maakt ook veel sneller vrienden. Je bent ten slotte op jezelf aangewezen en hoewel dat best prettig is, kan het ook enorm leuk zijn om in het buitenland nieuwe mensen te leren kennen. Zo leer je een land echt goed kennen – en daarbij jezelf. Alleen op vakantie met een van de single reizen die je online kunt boeken is daarom verre van eenzaam. Voor je het weet heb je vrienden over de hele wereld en heb je de mooiste en gaafste bestemmingen ervaren!

© 2018 lifehealthstrategy.nl

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑